گزارش «جام‌جم» از چالش‌های مقابله با تغییراقلیم در کشور

ضرورت سازگاری ملی با تغییرات اقلیمی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه‌ای بارشی از روز سه‌شنبه در کشور فعال خواهد شد، گفت‌: دمای هوا نیز از این روز به طور متوسط حدود ۲ درجه کاهش خواهد یافت.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه‌ای بارشی از روز سه‌شنبه در کشور فعال خواهد شد، گفت‌: دمای هوا نیز از این روز به طور متوسط حدود ۲ درجه کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۴۲۷۷۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در روزهای پیش‌رو افزود: براساس اطلاعات نقشه‌های هواشناسی در روزهای اول هفته یعنی از امروز شنبه تا دوشنبه در ‌بیشتر مناطق کشور بارش‌های‌ خاصی را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه اما بارش‌های خفیفی را در استان‌های ساحلی دریای خزر گیلان، مازندران و گلستان شاهد خواهیم بود که البته بارش‌ها بیشتر در‌ ارتفاعات این مناطق اتفاق خواهد افتاد‌.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از‌ روز سه‌شنبه نیز سامانه‌ای بارشی وارد کشور می‌شود، توضیح داد: تحت تاثیر این سامانه شهروندان بارش‌های خفیفی را در برخی نقاط کشور مانند لرستان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات رشته کوه البرز در تهران و مازندران تجربه خواهند کرد. ‌

ضیاییان عنوان کرد: در روز چهارشنبه نیز در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، مرکزی، همدان، لرستان، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران را خواهیم داشت.

وی درباره شرایط جوی کشور در روز پنجشنبه پیش‌رو نیز به جام جم آنلاین  گفت:‌ براساس نقشه‌های هواشناسی در این روز بارش‌هایی را در غرب کشور و مناطقی مانند ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، جنوب زنجان، بخش‌هایی از قزوین و استان مرکزی شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: برای روز جمعه آینده نیز بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای در بخش‌هایی از خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، خوزستان و لرستان اتفاق خواهد افتاد.

ضیاییان در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی شاهد بارش‌های گسترده در کشور خواهیم بود؟ نیز توضیح داد‌: نقشه‌های هواشناسی تغییرات زیادی دارد. اما ‌ بارش‌هایی که در روزهای پیش‌رو اتفاق خواهد افتاد نیز بارش‌های مناسبی است،‌ زیرا اگرچه خفیف هستند. اما تداوم دارند و‌ برای بخش کشاورزی و تامین منابع آب کشور مفید خواهند بود.

وی ادامه داد: تا حدود 10 روز آینده بارش‌های گسترده‌ای که بخش عمده کشور را تحت تاثیر قرار دهد،‌ اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره روند کاهشی دمای هوا نیز در روزهای پیش‌رو عنوان کرد: وضعیت دمای هوا تا روز سه شنبه پیش‌رو  تغییر محسوسی در اغلب نقاط  کشور نخواهد داشت. اما از روز سه شنبه تا پایان هفته به طور متوسط  شاهد کاهش دو درجه‌ای دمای هوا ‌خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
۰
۰
معمولا پیش بینی های جناب آقای ضیاییان درست درنمیاد. ایشاله که بارون بیاد.

نیازمندی ها